Nustay var en hotelbooking platform, der var i stand til at give ekstra gode discounts på mere end 300.000 hoteller overalt i verden. Selskabet gik desværre konkurs i 2020. Det var et offer af pandemien. Da verden gik i stå, og folk holdt op med at rejse, blev Nustay ikke alene påvirket af ikke at få nye bookinger, men eksisterende bookinger skulle også refunderes. En dobbelt whammy.

Frustrationen over konkursen blev kun forstærket af, at Nustay måneden forinden pandemiens udbrud (Marts 2020) for første gang var blevet cashflow positiv. De havde “knækket koden” og gjort deres markedsføringsmotor positiv. 

Selvom der var mulighed for at rejse mere kapital, var der på tidspunktet ikke nogen klar udsigt til, hvornår pandemien ville slutte, og verden ville blive normal igen.

Jeg var en tidlig investor i Nustay og investerede i selskabet i 2015, da det kun bestod af ganske få medarbejdere og stadig var under udvikling.

Da selskabet i 2019 blev børsnoteret, beholdte jeg størstedelen af mine aktier, fordi jeg, ligesom da jeg oprindelig investerede, havde en tyrkertro på forretningsmodellen. I min optik havde Nustay potentiale til at blive en milliardforretning. Desværre var selskabet i den forkerte industri på det forkerte tidspunkt.