Jeg har efterhånden udviklet en tyk hud, men da jeg var yngre, kunne negativ presse påvirke mig meget. Igennem tiden har vi investeret i over 50 virksomheder og det er uundgåeligt, at nogle af dem træder i nællerne og pryder forsiderne. Nogle gange berettiget, andre gange ikke. Det er name of the game. Hvad jeg har det svært med er, når det bliver usagligt og personbaseret. 

De danske forretningsmedier er igennem de sidste 5-10 år blevet mere sensationelle, og der har udviklet sig en kedelig tendens til, at overskrifter og indhold bliver meget overfladisk, bombastisk og ensidet. Det er sikkert drevet af, at der ikke længere er en forretningsmodel for dybdegående journalistik, når alt skal være “størst og først”, når det kommer til nyhedsdækning, der drives af kliks.

Det skal derfor heller ikke være nogen hemmelighed, at jeg stadig kan blive frustreret over, at nogle journalister forsøger at sælge kliks ved at skrive overskriftet vinklet på min person (fx. “Kjøller’s firma bla. bla.”) og danne et narrativ om, at det eneste jeg er involveret i er problemvirksomheder. Folk jeg kender har nu gennemskuet “modellen”, og det oplever jeg også, at flere og flere andre også har. Det gør også, at jeg selv er blevet enormt kritisk, når jeg læser om andre virksomheder og personer, der er i problemer, da jeg af erfaring ved at virkeligheden ofte er mere nuanceret end den bliver fremlagt i medierne. 

Jeg hører mange sige, at det er efterhånden er som at læse Ekstra Bladet og andre tabloid aviser, når man slår op i danske finansmedier. Jeg mener dog ikke, vi er nået dertil (endnu), men medierne bør være særligt bevidste om den kritiske samfundsmæssige rolle de har i at videreformidle information til sine læsere – den danske befolkning. Hvis sensationsjournalistik-trenden fortsætter, vil det unægteligt resultere i store troværdighedsproblemer for ellers seriøse medier. Det er også derfor, jeg er tilhænger af en form for statsfinansieret nyhedsformidling, da det fjerner de kommercielle interesser og (i teorien) tillader uafhængig og mere dybdegående journalistik.